konditionsfenomenet.se

konditionsfenomenet.se

Om min blogg

Foto: Kristofer Lönnå
Här kommer det, förutom kommentarer om vad som pågår med Konditionsfenomenet, att finnas träningstips och rapporter från en del lopp och en del träningspass.

Titta även in på mitt företags hemsida där jag erbjuder träningstjänster för privat och företag.

Ny samarbetspartner

KonditionsträningPosted by Susanne Wed, May 20, 2015 09:38:07
Är stolt över att Trimtex valt att samarbeta med Konditionsfenomenet! Samarbetet innebär bland annat att de designar en egen t-shirt åt Konditionsfenomenet, fritt fram för alla att bära och köpa.
Vem vill inte ha texten "Konditionsfenomenet" på ryggen
smiley????
Pris 249 kr för befintliga kunder (nya och gamla). 349 kr för icke kunder (ännu!). Vit tröja med konditionsfenomenets färger grönt och rosa såklart, inklusive logga! Finns i junior, unisex och i womenmodell.

Går att beställa via denna länk: http://www.trimtex.net/goorder/login/

Logga in med följande inloggning:
Username: Konditionsfenomenet
Lösenord: Konditionsfenomenet15

Se tröjan i PDF nedan:

I övrigt kommer Trimtex bland annat hjälpa till att förse Konditionsfenomenet med funktionella och praktiska kläder för svettiga aktiviteter både sommar och vinter.
Som företag gör de både egna designer för företag/föreningar, men de säljer också mycket produkter ur ordinarie sortiment via webshop till vilka som helst! Gå in och titta, det finns MYCKET bra grejer till förmånliga priser.

Idag är det onsdag=träningsdag med Konditionsfenomenet! Lunchpass och därefter företagspass med Akzo Nobel i Övre Bredsand.
Båda grupperna ska få smaka på spänst, styrka och korta backryck idag. Den bästa styrketräningen för löpare är den specifika, dvs den som utförs löplikt utomhus! Det behövs inga redskap, bara en backe och lite järnvilja! Det KAN innebära lite träningsvärk om man är ovan, men om man gör denna träning till ett regelbundet inslag så kommer man bort från det. Då känner man sig istället starkare för varje gång passet utförs.

För mig har denna typ av träning hängt med sedan barnsben och skidträningar med skidklubben. Det foprtsatte sedan över skidgymnasietiden och under studietiden i Umeå var det ett stående inslag i Bräntbergsbacken. Då infördes bland träningskompisarna bla "Karen Petty-hoppen", skidåkare bördig från USA som kom till Mora och var en av Sveries bästa skidåkare under början av 90-talet. Grodhopp i kombination med fartställning- uppför. Underbart!!!!
Förutom dessa funkar många hopp i backe, men några favoriter:
enbenshopp, mångsteg(sprättande skidgång), skate/skridskohopp, utfallssteg. Jag brukar kombinera dessa spänstpass med 10 korta backryck med fokus på styrka och explosivitet. backen ska inte vara längre än 12-13 sek. Rejäl uppvärmning och nedjogg till det. Lycka till!

Läste lite löptekniktips från Mustafa "Musse" Mohamed på länk hos SVT mycket kände jag igen och detta har mina löpargrupper fått nöta ett tag nu och det går hela tiden stora steg framåt. Heja, heja!

Dags att ladda!smiley
/Susanne







  • Comments(0)//blogg.konditionsfenomenet.se/#post83